• Home /
  • Algemeen /
  • Een factuur uit handen geven? Vergeet deze 4 dingen niet.
Advies van een specialist?

Een factuur uit handen geven? Vergeet deze 4 dingen niet.

Als ondernemer is er helaas geen ontkomen aan: klanten die te laat of helemaal niet betalen. Dat maakt het natuurlijk niet minder vervelend. Jij hebt immers je best gedaan en je klant geeft niet thuis. De factuur uit handen geven? Daar twijfel je nog over. Misschien ben je bang dat dit de relatie met je klant beschadigt. Of heb je wisselende ervaringen met incassobureaus.

Voordat je je vordering uit handen geeft, wil je natuurlijk zeker weten dat de behandeling professioneel en klantvriendelijk is. Waar moet je op letten bij het uitbesteden van je vorderingen? Wij hebben een paar aandachtspunten voor je verzameld.

1. Ga na welke stappen je tot nu toe zette.
Heb je een realistische betalingstermijn bepaald? Vermeld je de factuur- en vervaldatum op de factuur? En volg je niet-betaalde facturen snel op? Dan heb je je debiteurenbeheer in ieder geval goed op orde. Gaat een klant alsnog niet tot betaling over? Dan is het tijd om op zoek te gaan naar een professionele incassopartner.

Tip: Heb je een voorbeeld van een herinnering, aanmaning of ingebrekestelling nodig? Bekijk onze voorbeeldteksten. Voor een vordering op een consument gebruik je onze 14-dagen-termijnbrief.

2. Vind een incassopartner die bij je past.
Zodra je in Google zoekt op ‘factuur uit handen geven’ vliegen de incassobureaus je om de oren. Maar welke partij past nu bij jou? In deze blog vertellen wij je daar alles over. Zo kun je ervoor kiezen om sporadisch een vordering in te dienen – of juist het volledige debiteurenbeheer uit handen te geven. Een professionele incassopartner benadert jouw debiteuren op een effectieve én klantvriendelijke wijze.

Wist je dat we bij IP Nederland naast reguliere methoden (zoals post, telefoon en e-mail) ook debiteuren benaderen via SMS, WhatsApp en social media? Wij doen er alles aan om jouw factuur zo snel mogelijk betaald te krijgen.

3. Factuur uit handen geven? Wacht niet te lang.
Twijfel je of je die ene factuur uit handen moet geven? En stel je het daarom telkens uit? Wacht er vooral niet te lang mee. Hoe langer je wacht, hoe moeilijker het wordt om alsnog de vordering te kunnen innen.

Klaar met wachten? Dien direct je vordering in bij IP Nederland. Wij zien in de praktijk dat laat ingediende vorderingen lastiger te innen zijn. Aarzel dus niet als je klant niet van zich laat horen. Vul in een paar minuten ons formulier in en laat ons de rest van het werk doen.

4. Laat zorgen over de verdere afhandeling los.
Krijg je al een knoop in je maag als je aan een aanmaning denkt? Laat staan een eventuele juridische procedure? Bedenk dan dat je alles hebt geprobeerd om je klant te bereiken. Vertrouw op de expertise van jouw incassopartner – en laat verdere zorgen over de afhandeling los. De meeste debiteuren gaan na onze sommatie direct tot betaling over.

Meer weten over onze werkwijze? Je bereikt ons via info@ipnederland.nl of 072 509 0606.

Een factuur uit handen geven? Vergeet deze 4 dingen niet.
IP Nederland maakt gebruik van cookies

Wij plaatsen cookies om uw ervaring op de website te verbeteren. De cookies die vereist zijn om de website te gebruiken zijn wettelijk toegestaan. Voor de andere cookies kunt u hieronder toestemming geven.

meer informatie

Cookie-voorkeuren

Wij gebruiken onze eigen cookies en cookies van derden voor statistische en analytische doeleinden om u de beste ervaring op onze website te bieden.

Meer informatie vindt u in ons cookiebeleid

Wij geven om uw privacy

U kunt uw cookie-voorkeuren instellen door de verschillende hieronder beschreven cookies te accepteren of te weigeren

Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies helpen een website bruikbaarder te maken door basisfuncties zoals paginanavigatie en toegang tot beveiligde delen van de website mogelijk te maken. Zonder deze cookies kan de website niet goed functioneren.

Vereist
Voorkeuren

Met voorkeurscookies kan een website informatie onthouden die de manier verandert waarop de website zich gedraagt of eruit ziet, zoals uw voorkeurstaal of de regio waarin u zich bevindt.

Statistieken

Statistische cookies helpen website-eigenaren te begrijpen hoe bezoekers omgaan met websites door anoniem informatie te verzamelen en te rapporteren.

Marketing

Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers op verschillende websites te volgen. Het is de bedoeling advertenties weer te geven die relevant en aantrekkelijk zijn voor de individuele gebruiker en daardoor waardevoller voor uitgevers en externe adverteerders.