

Klachtenregeling IP Nederland Incasso & Juristen
Inleiding
Deze klachtenregeling is opgesteld in overeenstemming met de wet- en regelgeving, met name artikel 6.1 lid 1 en 2 van de Beroeps- en Kwaliteitscode Incassodienstverleners (BKI) en artikel 13 van de Wet kwaliteit incassodiensten (WKI). Deze regeling heeft als doel een transparante en eerlijke afhandeling van klachten van cliënten, consumenten of andere belanghebbenden met betrekking tot de dienstverlening van IP Nederland Incasso & Juristen.
Hoe kan een klacht worden ingediend?
Een klacht kan op de volgende manieren worden ingediend:
Indien u een klacht indient, wordt verzocht de klacht duidelijk te beschrijven, de datum van de gebeurtenis die aanleiding gaf tot de klacht te vermelden, en indien mogelijk, ondersteunende documenten bij te voegen.
Wie behandelt de klacht?
De klacht zal in eerste instantie worden behandeld door de afdeling klantenservice van IP Nederland Incasso & Juristen. In gevallen waarin de klacht complexer is of specifieke expertise vereist, kan de klacht worden doorgeleid naar een interne klachtenfunctionaris of een onafhankelijke derde partij.
Termijn van afhandeling
Registratie van gegevens over klachten
Alle ingediende klachten worden geregistreerd in een intern systeem. De volgende gegevens worden geregistreerd:
Deze gegevens worden bewaard voor een periode van minimaal zes maanden en kunnen worden geraadpleegd voor monitoring, verbetering van de dienstverlening en rapportage aan de toezichthouder.
Indien de klager niet tevreden is met de oplossing of het verloop van de klachtbehandeling, kan hij/zij de klacht naar een externe klachteninstantie sturen.
Slotbepalingen
Deze klachtenregeling kan door IP Nederland Incasso & Juristen op elk moment worden aangepast. De meest recente versie is altijd beschikbaar op de website van de incassodienstverlener en kan desgewenst op verzoek worden verstrekt.