Klachtenprocedure
Advies van een specialist?

Indienen klacht

Klachtenregeling IP Nederland Incasso & Juristen

Inleiding

Deze klachtenregeling is opgesteld in overeenstemming met de wet- en regelgeving, met name artikel 6.1 lid 1 en 2 van de Beroeps- en Kwaliteitscode Incassodienstverleners (BKI) en artikel 13 van de Wet kwaliteit incassodiensten (WKI). Deze regeling heeft als doel een transparante en eerlijke afhandeling van klachten van cliënten, consumenten of andere belanghebbenden met betrekking tot de dienstverlening van IP Nederland Incasso & Juristen.

Hoe kan een klacht worden ingediend?

Een klacht kan op de volgende manieren worden ingediend:

  • Per e-mail: info@ipnederland.nl
  • Per post: Beverkoog 93, 1822 BN Alkmaar

Indien u een klacht indient, wordt verzocht de klacht duidelijk te beschrijven, de datum van de gebeurtenis die aanleiding gaf tot de klacht te vermelden, en indien mogelijk, ondersteunende documenten bij te voegen.

Wie behandelt de klacht?

De klacht zal in eerste instantie worden behandeld door de afdeling klantenservice van IP Nederland Incasso & Juristen. In gevallen waarin de klacht complexer is of specifieke expertise vereist, kan de klacht worden doorgeleid naar een interne klachtenfunctionaris of een onafhankelijke derde partij.

Termijn van afhandeling

  • Binnen twee werkdagen na ontvangst van de klacht ontvangt de klager een ontvangstbevestiging.
  • Wij streven ernaar om de klacht binnen vier weken na ontvangst volledig af te handelen. Mocht het nodig zijn om meer tijd te nemen, dan wordt de klager hierover tijdig geïnformeerd, met een uitleg over de reden van de vertraging en de verwachte termijn van afhandeling.

Registratie van gegevens over klachten

Alle ingediende klachten worden geregistreerd in een intern systeem. De volgende gegevens worden geregistreerd:

  • Naam en contactgegevens van de klager.
  • Omschrijving van de klacht.
  • Datum van ontvangst van de klacht.
  • De naam van de medewerker die de klacht heeft behandeld.
  • De uiteindelijke beslissing of oplossing.
  • Eventuele acties die zijn ondernomen naar aanleiding van de klacht.

Deze gegevens worden bewaard voor een periode van minimaal zes maanden en kunnen worden geraadpleegd voor monitoring, verbetering van de dienstverlening en rapportage aan de toezichthouder.

  1. Escalatieprocedure

Indien de klager niet tevreden is met de oplossing of het verloop van de klachtbehandeling, kan hij/zij de klacht naar een externe klachteninstantie sturen.

Slotbepalingen

Deze klachtenregeling kan door IP Nederland Incasso & Juristen op elk moment worden aangepast. De meest recente versie is altijd beschikbaar op de website van de incassodienstverlener en kan desgewenst op verzoek worden verstrekt.

 

IP Nederland Klachtenprocedure
Geef eenvoudig uw vordering uit handen
Cookie-voorkeuren

Wij gebruiken onze eigen cookies en cookies van derden voor statistische en analytische doeleinden om u de beste ervaring op onze website te bieden.

Meer informatie vindt u in ons cookiebeleid
Wij geven om uw privacy

U kunt uw cookie-voorkeuren instellen door de verschillende hieronder beschreven cookies te accepteren of te weigeren

Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies helpen een website bruikbaarder te maken door basisfuncties zoals paginanavigatie en toegang tot beveiligde delen van de website mogelijk te maken. Zonder deze cookies kan de website niet goed functioneren.

Vereist
Voorkeuren

Met voorkeurscookies kan een website informatie onthouden die de manier verandert waarop de website zich gedraagt of eruit ziet, zoals uw voorkeurstaal of de regio waarin u zich bevindt.

Statistieken

Statistische cookies helpen website-eigenaren te begrijpen hoe bezoekers omgaan met websites door anoniem informatie te verzamelen en te rapporteren.

Marketing

Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers op verschillende websites te volgen. Het is de bedoeling advertenties weer te geven die relevant en aantrekkelijk zijn voor de individuele gebruiker en daardoor waardevoller voor uitgevers en externe adverteerders.